Bättre hud

Allmänt / Permalink / 0
Länge har jag nu försökt få min hud så len och fin som man kan se på en photoshopad bild. Därför har jag läst på lite om vad man kan göra, och det här är vad som funkar för mig och ger fint resultat. För en som har mycket torr hud. 
 
1: Ät mat med bra fett. Jag läste att en torr hud kan behöva lite hjälp från insidan genom att man tillexempel äter lite nötter eller avocado. Detta har faktiskt funkat för mig, då min hud blev mycket mindre torr när jag t lite mer bra fett. 
 
2: Skrubba ansiktet två gånger i veckan. Villket tar bort gammal hud och låter den lena titta fram. Själv använder jag faktiskt kaffesump när jag skrubbar mitt ansiktet. Men det funkar minnst lika bra att skrubba över hela kroppen. Och om du vill vara extra snäll mot ansiktet, bland lite kaffesump med olja och skrubba på. 
 
3: Gör alltid rent ansiktet efter träning. Själv har jag upptäck att risken för att få finnar efter man tränat är mcyekt större än om jag inte gör det. Men för att inte ha det som en dålig ursäkt att låta bli träningen ser jag till att antingen med ansiktsvatten eller en facial wash. 
 
4: Jag har hört mycket om att dricka vatten är bra för att minska risken för en torr hy, men att det också är en myt. Dock anser jag att eftersom människan är i så stor behov av vatten, så skadar det inte att hela tiden se till så att man dricker ett extra glas lite då och då. 
 
5: Till sist så ser jag alltid till så att min hud alldrig är torr och skriker efter fukt. Det genom att på morgonen smörja ansiktet med en lättare ansiktskräm, och på kvällen innan jag lägger mig med en tyngre/fetare kräm. 
 
Om du har lust att läsa lite mer om vad du kan göra med din hud via maten, ger jag er här en länk som beskriver mycket intressanta saker man kan tänka på. 
http://www.femina.se/hudterapeutens-tips/ 
 
 
Till top